Οι δυσλεξικοί μαθητές,δυσκολεύονται στην απόκτηση μαθηματικών γνώσεων εξαιτίας των παρακάτω παραγόντων.
Οπτική αντίληψη:
Οι δυσλεξικοί μαθητές συγχέουν διάφορα σύμβολα των μαθηματικών,
μπερδεύουν και αριθμούς μεταξύ τους, π.χ. το 3 με το 5 ή το 6 με το 9.
Προσανατολισμός: Τα παιδιά
με μαθησιακές δυσκολίες, τις περισσότερες φορές έχουν δυσκολίες
προσανατολισμού και αυτό έχει αντίκτυπο στα μαθηματικά.
Συχνά μπερδεύουν ότι η πρόσθεση και αφαίρεση αριθμών σε στήλες γίνεται
από τα δεξιά στα αριστερά, αλλά η διαίρεση από τα αριστερά στα δεξιά.
Βραχυπρόθεσμη Μνήμη: Ξεχνούν τα «κρατούμενα» όταν κάνουν πράξεις.
Μακροπρόθεσμη Μνήμη:
Ένας από τους περιορισμούς στα μαθηματικά είναι η αδυναμία του παιδιού
για άμεση ανάκληση αριθμών από τη μνήμη, ενώ δεν μπορούν, για
παράδειγμα, να θυμηθούν απέξω σημαντικές αριθμητικές πράξεις, όπως την
προπαίδεια.
Ταχύτητα: Τα μαθηματικά απαιτούν ταχύτητα στις κινήσεις, την οποία όμως δε διαθέτουν οι δυσλεξικοί μαθητές. .
Γλώσσα των Μαθηματικών: Τα μαθηματικά έχουν το δικό τους λεξιλόγιο και αυτό μπορεί να είναι η πηγή πολλών προβλημάτων . Η ορολογία των μαθηματικών πρέπει να γίνει πλήρως κατανοητή από τους μαθητές, πριν προχωρήσουν στο πρακτικό κομμάτι των μαθηματικών. Επίσης, υπάρχουν πολλές λέξεις που περιγράφουν την ίδια διαδικασία. π.χ. ‘πολλαπλασιασμός του 3 με το 4’ ή ‘3 φορές το 4’, .
Ακολουθία: Απαραίτητη προϋπόθεση για να αποκτήσει κανείς μαθηματικές γνώσεις, είναι να κατανοεί την έννοια της ‘σειράς’.
Μερικές ιδέες για το πως θα βοηθήσουμε το παιδί στα μαθηματικά...
- Για να βοηθήσουμε ένα παιδί στα μαθηματικά αρχικά του μαθαίνουμε πολύ καλά τα σύμβολα και την έννοια του καθενός. Αν δούμε ότι το παιδί κάνοντας μια πράξη μπερδεύει τα σύμβολα ή δεν τα βλέπει σωστά, μπορούμε να τα χρωματίσουμε με ένα έντονο χρώμα. π.χ. 4 + 5= , 10 - 3= Μπορούμε αν θέλουμε να χρησιμοποιούμε πάντα το ίδιο χρώμα για την κάθε πράξη. Δηλαδή κόκκινο για την πρόσθεση, πράσινο για την αφαίρεση, μπλε για τον πολλαπλασιασμό, μοβ για τη διαίρεση.
- Πολύ σημαντική είναι η εκμάθηση των προσθέσεων με όμοιους αριθμούς. Δηλαδή 1+1, 2+2, 3+3, 4+4 κ.λ.π. Διδάσκουμε όλα τα ζευγαράκια (ανάλογα με την ηλικία του παιδιού) ώστε να γίνει αυτοματοποίηση των πράξεων αυτών.
- Επίσης, μαθαίνουμε το παιδί να ανεβαίνει και να κατεβαίνει σκάλες αριθμών. π.χ. ανά 2, ανά 5, ανά 3 κ.λ.π. Βοηθά η σχεδίαση σκαλιών!
- Φτιάχνουμε ένα μαθηματικό λεξικό γράφοντας το σύμβολο και τα συνώνυμα του!
+ Προσθέτω, βάζω, αυξάνω, το άθροισμα, το σύνολο, πιο πολύ από, συν
- Αφαιρώ, βγάζω, μειώνω, η διαφορά, ελαττώνω, πιο λίγο από, πλην
= Ίσον, είναι, η απάντηση είναι, σημαίνει, ίδιο με
: Διαιρώ, μοιράζω, χωρίζω σε ομάδες, πηλίκο, δια
x Πολλαπλασιάζω, φορές, το γινόμενο, επί.
- Ο παιδαγωγός καλό είναι να χρησιμοποιεί εποπτικό υλικό, όποτε αυτό είναι δυνατόν.
- Επίσης να χρησιμοποιεί παραδείγματα από την καθημερινή ζωή ώστε τα μαθηματικά να γίνονται περισσότερο οικεία στα παιδιά.
- Συχνές επαναλήψεις, λίγες και καλές ασκήσεις (η ποιότητα και όχι η ποσότητα μετράει)
- Σκοπός μας πάντα είναι να ενθαρρύνουμε το παιδί στη μαθηματική σκέψη και να το κάνουμε να αγαπήσει τα μαθηματικά....αυτό οφείλεται ως ένα πολύ μεγάλο βαθμό στον παιδαγωγό του μαθητή!http://paidagwgos.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου