ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Δευτέρα 1 Απριλίου 2013

Τεχνικές διαβάσματος για κάθε τύπο μαθητή

diavasma_h_633_451 


Ανάλογα με το παιδί υπάρχουν τεχνικές που ενισχύουν μια θετική στάση προς τη μελέτη. Υπάρχουν τεχνικές που ταιριάζουν καλύτερα σε οπτικούς τύπους, άλλες που ταιριάζουν σε ακουστικούς και άλλες σε κιναισθητικούς

Στόχος σας είναι να αναγνωρίσετε τον τύπο του παιδιού και τον προσωπικό του τρόπο μελέτης, ώστε να αξιοποιήσετε τις δυνατότητές του να αφομοιώνει καλύτερα τις γνώσεις στο μέγιστο βαθμό. 

Ο οπτικός τύπος μπορεί να επωφεληθεί από την έμφαση που δίνει κατά τη διάρκεια της μελέτης σε επικεφαλίδες, σε υπογραμμίσεις και γενικά σε στοιχεία που βασίζονται στην εικόνα. Εμπεδώνει καλύτερα τη γνώση όταν παρατηρεί τις εικόνες στα βιβλία, οπότε κάθε φορά που θέλετε να του εξηγήσετε κάτι, είναι προτιμότερο να το γράφετε στο χαρτί αντί να το λέτε προφορικά. Μπορείτε, επίσης, να οπτικοποιείτε το μάθημα, για παράδειγμα αντί να ρωτάτε το παιδί πόσο κάνει το 3 + 4, να βάζετε μπροστά του στο τραπέζι δυο ομάδες με 3 και 4 μαρκαδόρους ή κάποια άλλα αντικείμενα.

Ο ακουστικός τύπος μπορεί να βελτιώσει την αποδοτικότητά του με τη μαγνητοφώνηση ή με την προφορική ανάγνωση του κειμένου. Σ’ αυτό το παιδί βοηθάει να επαναλαμβάνετε προφορικά τις νέες γνώσεις ξανά και ξανά. Επίσης, αν χρειάζεται να απομνημονεύσει κάποιο κείμενο, πιθανότατα θα τα καταφέρει καλύτερα αν σας ακούσει να του το λέτε εσείς αντί απλά να το διαβάζει. Καλό είναι με τον ακουστικό τύπο παιδιού να κάνετε συχνές επαναλήψεις, ακόμη και σε ανύποπτο χρόνο, όπως την ώρα που παίζει με τα παιχνίδια του.

Ο κιναισθητικός τύπος λειτουργεί καλά με την κίνηση και την αφή και μπορεί να καταγράφει σημαντικά σημεία της ύλης, να φτιάχνει σχεδιαγράμματα, να επισημαίνει με χρωματιστό μαρκαδόρο, να ζωγραφίζει με έντονα χρώματα και να συνοδεύει τη μελέτη με κινήσεις και εκφράσεις. Αυτά τα παιδιά κατανοούν καλύτερα και εμπεδώνουν γρηγορότερα κάτι όταν το γράψουν ή το λύσουν.

Σε κάθε περίπτωση ο καλύτερος τρόπος για να αφομοιώσει ένα παιδί τη γνώση είναι να φροντίσετε να περνάτε από τη θεωρία στην πράξη είτε κατά τη διάρκεια της μελέτης ή και αργότερα. Φροντίστε να έχετε ένα χάρτη και κάθε φορά που συναντάτε μια πόλη ή χώρα στα μαθήματα της ιστορίας ή της γεωγραφίας, καλό είναι να του δείχνεται που βρίσκονται. Επίσης, να συνδέετε κάθε άγνωστη λέξη με την εικόνα της. Είναι πιθανότερο το παιδί να απομνημονεύσει τη σημασία μιας λέξης όταν την έχει συνδέσει με μια εικόνα ή το αντίστοιχο αντικείμενο. Τέλος, για τις πρώτες τάξεις του δημοτικού, αλλά και του νηπιαγωγείου το παιχνίδι της μέτρησης είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για να εξασκηθεί στην αριθμητική. Ενθαρρύνετε το παιδί να μετράει φωναχτά τα πάντα. Τα πιάτα που βρίσκονται στο τραπέζι, τα λεμόνια στη σακούλα, τα παιχνίδια στο καλάθι του, τις κάλτσες του, κ.ά.

 ΠΗΓΗ:http://www.infokids.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στον Δάσκαλο



Του Κωστή Παλαμά
Σμίλεψε πάλι, δάσκαλε, ψυχές!
Κι ότι σ' απόμεινε ακόμη στη ζωή σου,
Μην τ' αρνηθείς!
Θυσίασέ το ως τη στερνή πνοή σου!
Χτισ' το παλάτι, δάσκαλε σοφέ!
Κι αν λίγη δύναμη μεσ' το κορμί σου μένει,
Μην κουρασθείς.
Είν' η ψυχή σου ατσαλωμένη.
Θεμέλια βάλε τώρα πιο βαθειά,
Ο πόλεμος να μη μπορεί να τα γκρεμίσει.
Σκάψε βαθειά.
Τι κι' αν πολλοί σ’ έχουνε λησμονήσει;
Θα θυμηθούνε κάποτε κι αυτοί
Τα βάρη που κρατάς σαν 'Ατλαντας στην πλάτη,
Υπομονή!
Χτίζε, σοφέ, της κοινωνίας το παλάτι!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top