ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2013

ΕΓΩ ΣΕ ΣΥΝΑΥΛΙΑ;


                                          Metallica - Nothing Else Matters


Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΜΕ ΤΟ ΒΙΟΛΙ= Είναι ο πρώτος από τα πρώτα βιολιά, το πρώτο βιολί, που πάντα κάθεται στο ακραίο πρώτο αναλόγιο, στο αριστερό χέρι του μαέστρου.


Η ορχήστρα είναι χωρισμένη σε διάφορες ομάδες. Σε κάθε ομάδα επικεφαλής είναι ο καλύτερος παίχτης της. Εκπρόσωπος της ορχήστρας είναι ο επικεφαλής των πρώτων βιολιών που συνήθως είναι και ο καλύτερος καλλιτέχνης. Τα σόλο μέρη,[τα μέρη δηλ. που προορίζονται για έναν εκτελεστή με ή χωρίς συνοδεία], συνήθως τα παίζει αυτός.

Ο μαέστρος, όταν βγαίνει στο πόδιον, [εξέδρα] χαιρετάει το πρώτο βιολί, όμως, η χειραψία έχει τη σημασία φιλοφρόνησης, [κομπλιμέντου], προς ολόκληρη την ορχήστρα. Το ίδιο κάνει και στο τέλος της συναυλίας, ευχαριστώντας έτσι την ορχήστρα.
Επίσης, το πρώτο βιολί είναι εκείνο που δίνει το σύνθημα για να αποχωρήσει η ορχήστρα.


ΟΡΧΗΣΤΡΑ = Η ορχήστρα, στην αρχαία Ελλάδα, ήταν ο κυκλικός ή ημικυκλικός χώρος των αρχαίων θεάτρων που βρισκόταν ανάμεσα στη σκηνή και στα ειδώλια των θεατών. Στην ορχήστρα στεκόταν ο χορός που χόρευε και τραγουδούσε. Στην αρχή, η δράση γινόταν επίσης στην ορχήστρα. Όμως, στην κλασική εποχή οι υποκριτές στέκονταν, κατά το πλείστο, πάνω στη σκηνή, που ήταν πίσω από την ορχήστρα σε ψηλότερο επίπεδο, ενώ ο χορός κινούνταν πάνω στην ορχήστρα. Ο αυλητής που
συνόδευε το χορό και το τραγούδι έμενε επίσης στην ορχήστρα.

Η ορχήστρα χωριζόταν από τα εδώλια του κοινού με χαμηλό τοίχο. Στη μέση της ορχήστρας ήταν τοποθετημένη η θυμέλη [ο βωμός του Διόνυσου].

Στις αρχές του 17ου αιώνα, στην Ιταλία, οι πρώτες όπερες που παρουσιάστηκαν ήταν μιμήσεις του αρχαίου ελληνικού δράματος και η λέξη ορχήστρα χρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει το χώρο ανάμεσα στη σκηνή και το ακροατήριο που κατελάμβαναν οι εκτελεστές των οργάνων.Σήμερα, η λέξη μπορεί να σημαίνει τους ίδιους τους μουσικούς, ή την ομάδα των οργάνων που παίζουν.
Π.χ. ορχήστρα εγχόρδων


ΗΜΙΚΥΚΛΙΟ = Η ημικυκλική διάταξη επιτρέπει να παρουσιάζεται σε ενιαίο σύνολο ο ήχος των διαφόρων οργάνων και να βλέπουν όλα τα μέλη της ορχήστρας το διευθυντή τους.


ΜΠΑΓΚΕΤΑ = Τη μπαγκέτα τη χρειάζεται ο διευθυντής της ορχήστρας, επειδή οι οδηγίες που δίνει στους εκτελεστές, πρέπει να είναι ορατές κι από μακριά.


ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΗΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ = ο μαέστρος, λέγεται και αρχιμουσικός.Κυριαρχεί η αφελής άποψη πως η διεύθυνση χορωδίας ή ορχήστρας είναι αυτονόητη δυνατότητα για τον καθένα που ξέρει να παίζει καλά κάποιο όργανο ή έχει κάνει σπουδές στα θεωρητικά. Όμως, οι σπουδές της διεύθυνσης χορωδίας ή ορχήστρας είναι αρκετά πολύπλοκες, πολύχρονες και εξειδικευμένες.


Οι κινήσεις του, οι χειρονομίες του, η έκφραση του προσώπου του, η στάση του σώματος του, παίζουν μεγάλο ρόλο. Με όλα αυτά τα μέσα μορφοποιεί τη σύνθεση, ζωντανεύει όλες τις μουσικές σχέσεις με τις ιδέες και τα νοήματα που κλείνουν μέσα τους και που αυτός με την μπαγκέτα του τις βγάζει στην επιφάνεια.


Ο διευθυντής ορχήστρας θα πρέπει:

Να έχει πλατιά γνώση των θεωρητικών της μουσικής, [μουσικής θεωρίας και ανάλυσης, ιστορίας της μουσικής, μορφολογίας, οργανογνωσίας, φωνητικής κλπ], για να μπορεί να κατανοεί τη λογική της συνθετικής δομής και λειτουργίας των έργων.
Έτσι αισθάνεται οικεία με το αντικείμενό του, κινείται άνετα σε έργα διαφορετικών εποχών και
εξασφαλίζει μεγαλύτερο ποσοστό ελπίδων για τις σωστές υπηρεσίες του στη μουσική.
Να έχει άριστη ακοή για να ελέγχει τους εκτελεστές των οργάνων.
Η κίνησή του στην τεχνική διεύθυνσης να χαρακτηρίζεται από λιτότητα, οικονομία και ευκρίνεια.

Να γνωρίζει ένα ή περισσότερα όργανα. Ιδιαίτερα το πιάνο τον βοηθά στην πρώτη του γνωριμία με
τα έργα, στην προσωπική του μελέτη και τον διευκολύνει στις δοκιμές.

Να γνωρίζει καλά τα όργανα της ορχήστρας, την έκτασή τους, τις δυνατότητές τους, τον τρόπο
παιξίματος τους, το ηχόχρωμά τους, πως ηχούν στις διάφορες θέσεις. Έτσι, ξέρει τι μπορεί να αποδώσει ο καθένας και μπορεί να ελέγξει το παίξιμό του. Αντιλαμβάνεται τις ενδεχόμενες δυσκολίες που συναντούν οι εκτελεστές και τους βοηθά να τις ξεπεράσουν επιτυχώς κερδίζοντας σιγουριά, αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη που ο ίδιος θα εμπνέει.

πηγή:http://www.clab.edc.uoc.gr

                                                           Μουσικά όργανα




έγχορδα
Το πιάνο είναι το όργανο που προσφέρει μεγάλη ποικιλία εκφραστικών δυνατοτήτων, με τα 88 άσπρα και μαύρα πλήκτρα του. Συναντάται σε όλα τα είδη μουσικής, τη ροκ, την ποπ, την κλασική, την τζαζ.

Το πιάνο συναντάται σε διάφορα μεγέθη, με ουρά ή όρθιο, και σε διάφορα χρώματα. Ο ήχος όμως παραμένει στην ουσία ίδιος. Το μεγαλύτερο πιάνο μπορεί να έχει μήκος περίπου τρία μέτρα και να ζυγίσει 500 κιλά. Το πιάνο έχει χορδές και ένα πολύπλοκο μηχανισμό με σφυράκια που τις κτυπούν όταν πατάμε το πλήκτρο, ενώ εάν θελήσουμε να παίξουμε πιο σιγά, υπάρχει ένα ειδικό χρυσό πεντάλ στα πόδια μας, η σουρντίνα, που χαμηλώνει τον ήχο και ένα άλλο που τον κρατάει για περισσότερη ώρα.


πιάνο



                                                                 Πνευστά

χάλκινα πνευστά

ξύλινα πνευστά
                                                                  Κρουστά

Κρουστά, λέγονται τα όργανα που για να βγάλουν ήχο πρέπει να τα κρούσεις, δηλαδή να τα χτυπήσεις, είτε με τα χέρια είτε με μπαγκέτα.
 


ΠΗΓΕΣ:: http://www.specialmusiclass.com
               http://mia4sthneapolh.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στον Δάσκαλο



Του Κωστή Παλαμά
Σμίλεψε πάλι, δάσκαλε, ψυχές!
Κι ότι σ' απόμεινε ακόμη στη ζωή σου,
Μην τ' αρνηθείς!
Θυσίασέ το ως τη στερνή πνοή σου!
Χτισ' το παλάτι, δάσκαλε σοφέ!
Κι αν λίγη δύναμη μεσ' το κορμί σου μένει,
Μην κουρασθείς.
Είν' η ψυχή σου ατσαλωμένη.
Θεμέλια βάλε τώρα πιο βαθειά,
Ο πόλεμος να μη μπορεί να τα γκρεμίσει.
Σκάψε βαθειά.
Τι κι' αν πολλοί σ’ έχουνε λησμονήσει;
Θα θυμηθούνε κάποτε κι αυτοί
Τα βάρη που κρατάς σαν 'Ατλαντας στην πλάτη,
Υπομονή!
Χτίζε, σοφέ, της κοινωνίας το παλάτι!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top